Viktigt om e-tjänster och e-post!

Publicerad: 21 januari 10:29

Har du använt kommunens e-tjänster eller skickat e-post till kommunen någon gång mellan torsdag 16 januari kl 08.00 till och med måndag 20 januari kl 16.00? Då kan du behöva skicka om e-tjänsten eller e-postmeddelandet.

Behöver du skicka om? Läs mer här

När du blir erbjuden en plats

Erbjudandet om en plats besvarar du via kommunens e-tjänstportal.

Platserbjudande skickas per e-post till den e-postadress som du uppgett vid ansökan. Du är skyldig att besvara erbjudandet inom sju dagar, i annat fall stängs ansökan och en ny måste registreras.

Du har rätt att tacka nej till det första platserbjudandet du får och samtidigt stå kvar i kön till högre rangordnade alternativ. Om du tackar nej även till erbjudande nummer två, tappar du din plats i kön och måste göra en ny ansökan.

Om vårdnadshavarna är separerade och folkbokförda på olika adresser, måste båda vårdnadshavarna besvara platserbjudandet inom sju dagar.

Sidan publicerad av: Helena Törnqvist
Senast uppdaterad: 7 mars 2018
Upp

Hitta på sidan