Leveransanvisningar för utförare ÄoO
När en person avslutar sina insatser hos en utförare ska journalen så snart som möjligt efter avslut skickas till närarkivet hos Myndighet för äldre och funktionsnedsättning. I närarkivet samsorteras handlingarna i personens akt.
Observera att dokumentation som rör olika lagrum, SoL, LSS och HSL ska sorteras var för sig.
Inför leverans
Rensa akten från gem, plast, post-it lappar och annat som kan förstöra pappret i akten för framtiden. Häftklamrar kan sitta kvar.
Samtliga papper ska vara sorterade i omvänd kronologisk ordning, dvs. med senaste daterade bladet överst.
Skriv på kuvertet/aktomslaget: för- och efternamn, personnummer, avslutsår samt om personen är avslutad eller avliden.
Placera akterna i personnummerordning i boxar.
Vid leverans
Fyll i leveransreversal, se länk längre ner på sidan.
Kontakta arkivredogörare på Myndighet för äldre och funktionsnedsättning för dialog om tid för leverans. Kontakt: Anaam Mahdi, anaam.mahdi@tyreso.se
Boxarna levereras till:
Tyresö kommun - InternService
Att: Anaam Mahdi, arkivredogörare närarkiv plan 3
135 40 Tyresö
Hitta på sidan