Grundskola

Den skola man går i
de första 9 åren
kallas för grundskola.
Det finns många grundskolor
i Tyresö.
En del ansvarar kommunen för.
Andra skolor är privata.
De privata skolorna kallas fristående skolor.

På två skolor i kommunen
finns särskolor.
Särskolor är till för barn
med funktionshinder.
Särskolorna finns på Stimmets skola
och på Nyboda skola.

Om du klickar på namnen på skolorna
kan du läsa om dem.

Nyboda skola Öppnas i nytt fönster.

Stimmets skola Öppnas i nytt fönster.

Här kan du läsa mer om grundskolorna i Tyresö.
Den texten är inte skriven på lättläst.

Alla grundskolor i Tyresö


Tillbaka till sidan Skola och utbildning

Sidan publicerad av: Helena Törnqvist
Senast uppdaterad: 13 oktober 2020

Hitta på sidan