Välja skola

Du kan välja skola till ditt barn.
Men det är inte säkert
att det finns plats
på den skola du valt.
Det kanske är många
som vill gå på den skolan.
Ditt barn får då plats
på en annan skola.

Du väljer skola på en speciell webbplats
på internet.
Webbplatsen heter E-tjänstportalen.

Är det svårt att veta
hur du ska göra i E-tjänstportalen
kan personalen
på kommunens servicecenter
hjälpa dig.

E-tjänstportalen

Dessa sidor är inte skrivna på lättläst svenska.

Ta hjälp av Servicecenter

 

Till lättlästa sidorna om skola och utbildning

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Sidan publicerad av: webmaster@tyreso.se
Senast uppdaterad: 15 januari 2026

Hitta på sidan