Jag vill se mina fakturor på webben

Nu kan du själv se alla fakturor som kommunen skickat till dig via våra e-tjänster.

Logga in på kommunens e-tjänster, klicka på menyn (ditt namn) och välj ”Min profil” (markerat i gult på bilden nedan). Välj fliken ”Abonnemang och fakturor”. Under den fliken kan du se alla fakturor som kommunen skickar till dig. Du kan också se om fakturan är betald eller inte. Behöver du ett OCR-nummer eller bankgiro kan du öppna fakturan som PDF så finns alla uppgifter du behöver där.

Bilden visar var du hittar "Min profil" när du är inloggad i kommunens e-tjänstportal

Fakturan visas inte

Alla aktiva fakturor som kommunen skapar syns under "Min profil", det innebär att du kan se fakturor som ännu inte skickats ut och fakturor som inte blivit färdigbehandlade ännu. Om du får ett felmeddelande när du ska öppna din faktura kan det bero på att fakturan ännu inte blivit färdigbehandlad, vänta då till nästa dag så kommer du kunna se fakturan.

Fakturan har försvunnit

Om en faktura försvunnit från listan som du kunde se tidigare kan det bero på att den har annullerats. Annullerade fakturor visas inte bland dina fakturor. En annullering kan göras på grund av att det blivit fel i systemet vid skapandet av fakturan eller för att du som fått en faktura har upptäckt att den är felaktig, till exempel om du fakturerats för en tjänst du inte fått utförd eller du fått en faktura trots att du sagt upp din plats.

Sidan publicerad av: ekonomi@tyreso.se
Senast uppdaterad: 29 november 2023