Viktigt om e-tjänster och e-post!

Publicerad: 21 januari 10:29

Har du använt kommunens e-tjänster eller skickat e-post till kommunen någon gång mellan torsdag 16 januari kl 08.00 till och med måndag 20 januari kl 16.00? Då kan du behöva skicka om e-tjänsten eller e-postmeddelandet.

Behöver du skicka om? Läs mer här

Kontakta kundreskontran

För dig som får en faktura är det inte alltid så lätt att veta vem man ska kontakta när man har frågor om fakturan. Här får du veta vart du ska vända dig.

Kundreskontran svarar på frågor om betalning av dina fakturor. Frågor om autogiro, e-faktura, OCR-nummer, anstånd, delbetalning och mycket mer. Vi svarar även på frågor som avser utskick av dina fakturor.

Har du däremot frågor om varför du fakturerats en viss summa eller vad det är för något du fakturerats för då måste du kontakta utställaren av fakturan.

Vem som ställt ut fakturan till dig kan du se på två sätt:

  • Om det finns en referens på fakturan ska du alltid kontakta den personen eller enheten. Referensen står antingen precis ovanför fakturaspecifikationen eller högst upp i fakturaspecifikationen.
  • Finns ingen referens angiven kan du se vilken enhet eller förvaltning du ska kontakta på informationen som står precis under "FAKTURA".

Har du frågor?

Är du fortfarande osäker kan du alltid kontakta vårt servicecenter. De kan svara på många frågor som gäller både innehåll och betalning av en faktura. Kan de inte svara dig så vet de vem de ska hänvisa ärendet till.

Kontakta Servicecenter

Sidan publicerad av: ekonomi@tyreso.se
Senast uppdaterad: 29 augusti 2019
Upp

Hitta på sidan