Kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer
om alla viktiga frågor
i Tyresö kommun.

Kommunfullmäktige bestämmer
till exempel om kommunen
ska bygga nya skolor
eller parkeringsplatser.
De bestämmer också
hur kommunens skattepengar
ska användas.

Politikernas arbete är offentligt.
Det betyder att alla
har rätt att veta
vad de gör och
bestämmer.

Politikerna i kommunfullmäktige
träffas varje månad.
Du kan gå dit och lyssna
om du vill.

Du kan också se politikernas
möte på webbteve.
Klicka på ordet webbteve.
Då kommer du till en ny sida.
Där du kan se inspelningar
av politikernas möten.

Webbteve

 

Tillbaka till sidan Så fungerar kommunen

Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Sidan publicerad av: webmaster@tyreso.se
Senast uppdaterad: 19 mars 2025

Hitta på sidan