Fixarservice
Du som är äldre
kan få lite gratis hjälp hemma.
Det kallar vi fixarservice.
Du kan få hjälp att göra följande saker.
Sätta upp gardiner och tavlor.
Byta glödlampor, proppar eller batterier.
Sätta fast lösa sladdar.
Du kan inte få gratis hjälp med
trädgårdsarbete, snöskottning
eller fönsterputs.
Vem kan få hjälp?
Personalen på Fixarservice
hinner inte hjälpa
alla som bor i kommunen.
I första hand är hjälpen till för
den som är 75 år eller äldre.
Om personalen har tid
kan de hjälpa andra äldre
och personer med
funktionsnedsättning.
Om du vill veta mer om fixarservice
kan du ringa Frivilligcentralen.
Telefonnumret är 08-798 67 70.
Fråga efter fixarservice.
Sidan publicerad av:
Josephine Uppman
Senast uppdaterad: 16 december 2020
Hitta på sidan