Färdtjänst
Människor kan ha svårt
att gå eller röra sig.
De kan inte åka vanliga bussar och tåg.
De kan söka färdtjänst.
Färdtjänst betyder att du åker taxi
eller minibuss.
Minibussen har plats för rullstol.
Du måste ha ett tillstånd
för att få åka färdtjänst.
Om du vill veta
hur du får ett tillstånd
för färdtjänst
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är
08-578 291 00.
Sidan publicerad av:
Josephine Uppman
Senast uppdaterad: 16 december 2020
Hitta på sidan