Treserva verksamhetssystem

Treserva är socialtjänstens verksamhetssystem för dokumentation. Treserva används av handläggare och av utförare, inom såväl kommunala och privata verksamheter. Genom Treserva handläggs och dokumenteras inkomna ärenden på ett strukturerat sätt.

E-tjänster för att hantera användarkonton i Treserva

Använd våra e-tjänster för att enkelt administrera användarkonton i Treserva.

E-tjänster för interna beställare

E-tjänster för privata utförare Länk till annan webbplats.

Treservasupport

treserva@tyreso.se

Treservatips

Här hittar du små tips som kan vara bra att tänka på när du använder Treserva.

  • Har du gjort någon ändring?
    Har du fått hjälp av systemadministratör att göra en ändring men ser den inte? Så fort man förändrar, tar bort, lägger till något i Treserva - tryck F5 eller på "Skrivbord" så uppdateras systemet och förändringen blir synlig.
  • Har du fått hjälp att ändra i din behörighetsprofil/delegation/beslutstyp?
    Då kan det hända att det dröjer lite innan ändringen slår igenom.
    Du måste också logga ut och sedan in i Treserva igen, för att få din nya eventuella behörighetsprofil.
  • Mejla i Treserva från ärende
    Så fort du är inne i en brukares ärende/beslut/utredning, och vill skicka ett meddelande till någon om denna person - klicka på kuvertet och sedan klickar du i rutan längst ner som heter "Länkinfo" - då ser mottagaren automatiskt vem ärendet rör.
Sidan publicerad av: Äldre- och omsorgsförvaltningen
Senast uppdaterad: 3 december 2024