Hur får jag information från Samtrans?

Samtrans förmedlar information om förseningar och ändringar till dig som har skolskjuts på något av följande sätt:

Alternativ 1 – om du har uppgett e-postadress

När du som vårdnadshavare har lämnat en e-postadress till Samtrans skapas inloggningsuppgifter till Samtrans app "Mina resor" . Information från Samtrans förmedlas därför via appen.

Alternativ 2 – om du ej har uppgett e-postadress

Har du inte en e-postadress registrerad hos Samtrans ska informationen förmedlas via sms.

Alternativ 3 – för dig som ej har appen eller kan ta emot sms

Har vårdnadshavare eller resenär inte möjlighet att få information via sms ska informationen förmedlas via telefon. Samtrans ringer max 2 gånger, alternativt talar in ett meddelande om det är möjligt.

Så ändrar du hur du vill ha information

Önskar du hellre bli kontaktad via sms eller telefon och inte använda appen, kontakta Samtrans kundtjänst och be dem att avregistrera e-postadressen.

Telefonnumret till Samtrans kundtjänst är 08-522 500 00.

Sidan publicerad av: skolskjuts@tyreso.se
Senast uppdaterad: 7 december 2021