Elektronisk handel (e-handel) är ett sätt att effektivisera flödet från beställning till betalning. Vi använder Visma Proceedo som e-handelssystem.
Kommunen erbjuder olika lösningar och det är allt från en integration mellan erat system och Visma Proceedo till en enklare lösning där order skickas med ett epostmeddelande. Vilken e-handelslösning som passar bäst avgörs genom dialog mellan kommunen och leverantören.
Är du avtalsleverantör idag och vill ansluta dig till e-handel?
Kontakta ekonomi@tyreso.se, skriv ”Anslutning e-handel” i ämnesraden.
När inköp görs hos en leverantör som saknar ramavtal vill kommunen att en elektronisk rekvisition används. Dessa beställs av inköpande personal i e-handelssystemet och godkänns av budgetansvarig chef innan den kan skrivas ut och tas med. I de fall rekvisition används vill kommunen ha en elektronisk faktura.
E-handel infördes 2017 i Tyresö kommun och genom detta får företag och leverantörer med ramavtal möjlighet att ta emot en elektronisk order. Med hjälp av e-handel ökar avtalstroheten då kommunens anställda på ett lätt sätt ser vad man ska beställa och av vilken leverantör. Systemet blir ett sätt för leverantören att visa upp sitt utbud med bilder och sökord. Bättre statistik kan med hjälp av e-handel och elektroniska fakturor kan tas fram och kommunen kan tydligt se inköpsbehov.
Tack för din medverkan!
Du har hjälpt oss att förbättra webbplatsen
Någonting gick fel. Prova igen senare.
Hitta på sidan