Viktigt om e-tjänster och e-post!

Publicerad: 21 januari 10:29

Har du använt kommunens e-tjänster eller skickat e-post till kommunen någon gång mellan torsdag 16 januari kl 08.00 till och med måndag 20 januari kl 16.00? Då kan du behöva skicka om e-tjänsten eller e-postmeddelandet.

Behöver du skicka om? Läs mer här

Startbesked

Startbesked är ett beslut från bygglovsenheten om att man kan börja genomföra de åtgärder man sökt bygglov för.

Vid enklare byggen skickar kommunen ut startbeskedet i samband med själva bygglovet. I mer komplicerade ärenden så som bygge av en villa kan man få startbesked först efter ett tekniskt samråd, om man lämnat in de handlingar som krävs.

Startbeskedet är ett ytterligare beslut som skrivs efter att det tekniska samrådet har ägt rum, om alla handlingar är kompletta. Det skickas sedan till den sökande per post eller mejl. Efter att detta har tagits emot kan bygget starta.

Sidan publicerad av: bygglov@tyreso.se
Senast uppdaterad: 6 september 2019
Upp

Hitta på sidan