10 september 2021

Tyresö kommun byter inkassobolag

Från och med september månad har Tyresö kommun bytt tjänsteleverantör för påminnelser och krav från Intrum till Visma Financial Solutions.

I september byter Tyresö kommun tjänsteleverantör för utskick och administration av avbetalningsplaner, påminnelser och krav.

Idag skickas påminnelserna direkt från Tyresö kommun medan inkassokraven och avbetalningsplanerna administreras av Intrum. Från och med september kommer både avbetalningsplaner, påminnelser och krav att skickas från Visma Financial Solutions, tidigare kallat Visma Collectors.

Har du fått en påminnelse eller ett krav från Visma är det till dom du ska vända dig i första hand om du har frågor.

Kontaktuppgifter till Visma
Telefonnummer: 0771-232 402
E-post: kontakt.vfs.se@visma.com
Inloggning till "Mina sidor" hos Visma Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan fortfarande få krav även från Intrum. Vi flyttar inte över befintliga ärenden från Intrum till Visma utan bytet gäller endast nya ärenden. Har du därmed ett pågående ärende hos Intrum kan du fortfarande få krav från dom. Befintliga avbetalningsplaner ska även fortsatt betalas till Intrum. Har du frågor gällande dina krav eller avbetalningsplaner hos Intrum ska du i första hand ta kontakt direkt med dom.

Kontaktuppgifter till Intrum
Telefonnummer: 08-616 76 66
Inloggning till "Mina sidor" på Intrum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Du kan läsa mer på vår sida om påminnelse, inkassokrav och betalningsföreläggande.
Till sidan Påminnelse, inkassokrav och betalningsföreläggande

Vill du lägga upp en ny avbetalningsplan för en faktura som inte förfallit ännu? Läs mer på vår sida om hur du kan delbetala dina fakturor.
Till sidan Jag vill delbetala min faktura

Sidan publicerad av: ekonomi@tyreso.se
Senast uppdaterad: 10 september 2021
Upp