Säkra meddelanden

Med hjälp av Säkra meddelanden kan invånare i Tyresö kommun eller företag ta emot och svara på meddelanden med känslig information från kommunen på ett säkert och lagenligt sätt.

E-legitimation

För att kunna ta emot och läsa ett säkert meddelande behöver du en e-postadress e-legitimation (BankID eller Mobilt BankID).

Har du inte redan en e-legitimation finns det några olika sätt att få en.

Läs mer om e-legitimation hos E-legitimation.se Länk till annan webbplats. (Myndigheten för digital förvaltning ansvarar för sidan)

Meddelandet går att läsa från dator, läsplatta och på en mobil enhet. Du kan besvara meddelandet och du kan också spara ner det till din enhet om du vill. Efter 60 dagar tas meddelandet bort.

Logga in på Säkra meddelanden Länk till annan webbplats.

Vem på kommunen kan använda Säkra meddelanden?

Medarbetare och verksamheter inom Tyresö kommun som har behov av att skicka känslig information och vara säker på att det är rätt mottagare som tar del av informationen använder tjänsten Säkra meddelanden.

Hur vet jag att meddelandet kommer från Tyresö kommun?

Om du är osäker på om det säkra meddelandet verkligen är skickat av Tyresö kommun kan du kontrollera det genom att kontakta din kontaktperson eller handläggare i kommunen.

Om du inte vet hur du kan nå rätt person kan Servicecenter hjälpa dig. Du når dem på telefon 08-578 291 00 eller via e-post: servicecenter@tyreso.se

Sidan publicerad av: kommunikation@tyreso.se
Senast uppdaterad: 24 mars 2021