Tyck till om tyreso.se

Grundskola

Den skola man går i
de första 9 åren
kallas för grundskola.
Det finns många grundskolor
i Tyresö.
En del ansvarar kommunen för.
Andra skolor är privata.
De privata skolorna kallas fristående skolor.

På två skolor i kommunen
finns särskolor.
Särskolor är till för barn
med funktionshinder.
Särskolorna finns på Stimmets skola
och på Nyboda skola.

Om du klickar på namnen på skolorna
kan du läsa om dem.

Nyboda skola

Stimmets skola

 

Här kan du läsa mer om grundskolorna i Tyresö.
Den texten är inte skriven på lättläst.

Alla grundskolor i Tyresö
 

Tillbaka till sidan Skola och utbildning 


Publicerad av: webmaster@tyreso.se

Senast uppdaterad: 2016-12-06