Tyck till om tyreso.se

Hemtjänst

Äldre människor ska kunna
bo kvar hemma.
Även om de har svårt
att klara en del saker.

Hemtjänst betyder att personal
kommer hem till dig
och hjälper dig.
Personalen kan hjälpa till
att tvätta dig
och klä på dig,
hjälpa dig att städa
och att tvätta.

Om du inte kan laga mat
kan personal från kommunen
komma hem till dig med mat.
Maten du får är kall
och du värmer den i ditt kök.
Om du inte kan värma maten
kan personalen värma maten åt dig.

Personalen i hemtjänsten
gör bara sådant
som du inte klarar själv.
Den som har hemtjänst
måste betala för det.

Mer information om hemtjänsten
Om du vill veta mer om hemtjänsten
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är
08-57 82 91 00.

 

Tillbaka till sidan Äldre


Publicerad av: webmaster@tyreso.se

Senast uppdaterad: 2016-07-18