Tyck till om tyreso.se

Äldreboende

Om det är svårt för dig
att klara dig hemma
kan du ansöka om
att få flytta till ett äldreboende.

Äldreboenden är byggda
så att äldre människor
med funktionshinder
kan bo där.

På äldreboendet finns personal
både på dagen
och på natten.
Det finns matsal
och trygghetslarm.

Du betalar alltid hyra för bostaden.
Du betalar en avgift för stödet
från personalen.
Du betalar för maten.

Mer information om äldreboenden
Om du vill veta mer
om äldreboenden
ska du ringa till kommunen.
Telefonnumret till kommunens växel är
08-578 291 00.

 

Tillbaka till sidan Äldre


Publicerad av: webmaster@tyreso.se

Senast uppdaterad: 2016-12-06